Final Destination - Reisverslag uit Beijing, China van Max Kranendijk - WaarBenJij.nu Final Destination - Reisverslag uit Beijing, China van Max Kranendijk - WaarBenJij.nu

Final Destination

Door: Max & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Max

24 Augustus 2007 | China, Beijing

Vandaag aangekomen in onze laatste plaats van onze reis, Beijing. Na een knallende tijd te hebben gehad in Shanghai hebben we de 12 uur durende sitter erop zitten.

Onze week Shanghai heeft toch weer de nodige vrienden opgeleverd en het leven van een expatter toch wel erg aantrekkelijk gemaakt.

Zaterdag:

Beginnend in de Ice Bar waar we eerst een catwalk mee hebben gepakt met de mooiste Chinese vrouwen van Shanghai. Daarna naar de "real Ice Bar" gegaan waar je een cape aan krijgt om je weg te vervolgende naar de ijsbar waar het -5 graden is en alles van ijs, zelfs de glazen. Daar 2 Franse expatters ontmoet die ons gewezen hebben op de "grand final" van de bikini challenge die 's avonds zou plaatsvinden in de "Bon bon" club. 12e entree met "open bar". Een te gekke avond beleefd met o.a Coolio die nog kwam optreden.

Zondag:

Rustig bijgekomen in de "Bar Rouge" met uitzicht over de Bund op de 7e etage.

Maandag:

2nd Ladies Night in de Zapatta's. Eindelijk een avond waarin de mannen ook een paar gratis biertjes mee konden pakken. Wederom 1 groot feest en hier hebben we nog wat Deense vriendinnen leren kennen.

Dinsdag:

Lekker gelounged in de "I Love Shanghai" bar met Deense vriendinnen en wat andere expatters.

Woensdag:

De avond begonnen met het welbekende Japanse "All you can eat & drink" concept. Garnalen, oesters, zalm enz. Daarna de "Ladies Night" bezocht in de Zapatta's en afscheid genomen van het Shanghaise nachtleven.

___________________________________________________________________________
Overdag hebben we gevuld met veel kilometers maken door Shanghai, warenhuizen bezoeken, de bund, Jin Mao tower (421 m hoog) bezocht, de Maglev trein gepakt (431 km/h). Naast alle hightech ook wat traditionele wijkjes bezocht en het "Shanghai Museum".
Wonderboven wonder hebben we de hele week mooi weer gehad met bijna alleen maar blauwe lucht, wat voor Shanghai toch wel redelijk uitzonderlijk is.

Nu nog een weekje Beijing met wat cultuur meepakken, Goldwind & Tian Yuan opzoeken en een klein beetje nachtleven mee pakken.

Het zit er bijna op en dan zijn we weer in het rustige landje te vinden, helaas helaas .................

Maar we verheugen ons er natuurlijk ook op onze fam & vrienden weer te zien!

• 24 Augustus 2007 - 12:14

Stephan:

mooi mooi mooi

• 25 Augustus 2007 - 20:06

Erwin:

Héééérlijk! Wat moet jij afkicken als je weer in fucking Zeist/Utrecht bent!

• 26 Augustus 2007 - 13:38

Nynke:

Bijna weer een roertje extra in NL! Nick kreeg al veel te veel aandacht laatste paar maanden :)
    PS ik probeer je te bellen op het gemailde nr, maar lukt me niet..
    zo nog een poging..
    lfs

• 30 Augustus 2007 - 06:50

Ingrid:

Het zit erop.Een bijzondere reis gaat ten einde. Morgen een goede vlucht terug en wij zien jullie dan op Schiphol.