Back in China! - Reisverslag uit Shanghai, China van Max Kranendijk - WaarBenJij.nu Back in China! - Reisverslag uit Shanghai, China van Max Kranendijk - WaarBenJij.nu

Back in China!

Door: Max & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Max

18 Augustus 2007 | China, Shanghai

Ten 1e, we zijn weer bereikbaar:

Bel eerst: 0900-1751

En dan: 0086 13764662757

Kost 3 cent per min en kan gewoon met je mobiel (we leven hier 6 uur eerder).

Onze laatste nieuws was vanuit Phnom Penh. De dag erna zijn we naar Siem Reap vertrokken waar we avonds aankwamen. Meteen onze private tuc tuc driver gefixt en keurig om 12 uur gaan slapen, want de volgende dag moesten om half 4 op om de Angkor Wat te bezoeken bij zonsopgang.

De Angkor Wat is toch wel het mooiste bouwwerk wat we beide hebben gezien in ons leven. Zo enorm groot en indrukwekkend. Het mooie is dat in de gehele omgeving nog een stuk of 20 soortgelijke tempels en bouwwerken te vinden zijn. Het is alsof je de Sint Pieter, het Colosseum, het Terracotta leger, de Chinese muur enz op 1 dag bezoekt, onvoorstelbaar!

Het grappige is dat de meeste mensen er 3 dagen over doen of soms wel 1 week, maar Stephan en Max doen het in een keurige 13 uur van 4 uur ochtends tot 5 uur middags met 2 uur pauzes om te eten. Avonds redelijk uitgeteld gaan eten waar we nog uitgenodigd werden om te gaan stappen met 2 leuke Londense dames. Helaas hebben we dit laten schieten, omdat we redelijk uitgeput waren en we nog de Cambodjaanse Massage moesten pakken voor onze 5 landen vergelijking.

De volgende ochtend vroeg opgestaan om een rit van 12 uur te pakken terug naar Bangkok. Eerste 6 uur was over een onverharde weg, waar maximaal 30 km/h gereden kon worden. Dit vanwege het briljante corrupte Cambodja:
- Geen geasvalteerde weg naar Bangkok, vliegtuigmaatschappij betaalt de regering om de weg slecht te houden
- Harry Potter 5 wordt gewoon op de locale TV uitgezonden
- 15 % van je entree geld (20 dollar) van de Angkor Wat gaat maar naar de monumenten, de rest naar een boefje.

Avonds in Bangkok aangekomen, waar we weer crashden in ons vaste gezellige hostel. FF powerrefreshen en door naar de inmiddels bekende "Models night". Weer de nodige vrienden gemaakt en de avond weer keurig afgesloten in "The Tunnel", Night life bangkok blijft heersen.

De volgende ochtend de laatste crap in Bangkok gekocht en ons opgemaakt naar het vliegveld.
Nachts om 1 uur kwamen we in Shanghai aan, waar NIEMAND was te bekennen die Engels sprak. Het leek wel helemaal uitgestorven. Echt heel vreemd, maar naar een tijdje zoeken hebben we een zwarte taxi kunnen regelen die ons keurig bij ons Hostel wist te brengen.

De eerste dag rustig aangedaan, Stephan was nog een beetje grieperig dus die moest ook even bijkomen. Het is weer mooi om terug te zijn in China, alle gekte met kleuren en geluidjes.
23 Aug pakken we de sitter naar Beijing, bespaart toch weer 30e, die we in Shanghai goed kunnen gebruiken :). We kunnen niet wachten om over 2 uur weer in 1 van de bruutste tenten van Shanghai te staan, meer nieuws volgt ............