Genieten in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Max Kranendijk - WaarBenJij.nu Genieten in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Max Kranendijk - WaarBenJij.nu

Genieten in Vietnam

Door: Max & Stephan

Blijf op de hoogte en volg Max

06 Augustus 2007 | Vietnam, Nha Trang

Ons laatste bericht was vanuit Hanoi. De dag erna zijn we naar Halong Bay ( http://www.google.nl/search?hl=nl&q=halong+bay&meta= ) vertrokken. Lekker 3 dagen vakantie vieren. De eerste dag hebben we verbracht op een chille boot waar we avonds ook geslapen hebben. Overdag nog een grot bezocht, de mooiste die we tot nu toe gezien hebben, maar het leek op de droomvlucht uit de Efteling door de vele verlichtingen, drukte en de pinguin prullenbakken. Maar ondanks dat was het erg mooi. De rest van de dag zwemmen op strandjes, duiken van de boot en chillen in de zon. Gelukkig hadden een leuke groep met vele jongeren, dus de overnachting op de boot werd nog afgesloten met een klein feestje op het water.

De volgende dag zijn we naar het National Park gegaan, zo een vette natuur! Het lijkt net of je in de film "Jurassic Park" zit, daar een pittige klim gemaakt naar de top van een van de bergen en genieten van het meesterlijke uitzicht. In ons hotel (waar we de 2e nacht zouden slapen) hebben we nog 3 relaxte NL-ers ontmoet waar we avonds mee uit zijn geweest. Weer een mooie avond beleefd en met al die gekke Vietnamese, waar je toch snel de Chinese invloeden te zien krijgt.

Na 3 uur slaap moesten we weer op om met de boot terug te gaan, om 4 uur aangekomen in Hanoi. Eerst even opgefrist waarna we plaats konden nemen in de 16 urige busreis naar Hué, een slaapversie. De bus werd wederom helemaal volgepropt wat resulteert in overal Vietnamese dames om je heen en met die lange benen die naar buiten moeten steken werd het toch weer een cosy achtige belefenis. Halong Bay was toeristisch, maar ondanks dat was het fantastisch.

In Hué hebben we de "Forbidden Purple City" bezocht en zijn we wat verder uit het centrum gelopen om wat meer van het Vietnamese "local life" mee te krijgen. Kinderen die met slangen spelen, 50 kippen achterop de brommer of 20 varkens zijn geen uitzondering. Daarnaast zie je de veel riete hoeden en vooral de dames zijn helemaal bedekt vanwege de zon.

De volgende een busreisje van 4 uur naar Hoi An, een stad met mooie stranden, maar wat vooral bekend is vanwege "My Son" ( http://images.google.nl/images?svnum=10&um=1&hl=nl&q=My+Son+Hoi+an ). Verder hebben we lekker aan het strand gelegen en ons zitten verbazen dat werkelijk alle vrouwen met kleren aan zwemmen, echt bizar. Daarnaast kun je in deze stad overal kleren laten maken, echt bizarre prijzen, wat we natuurlijk ook hebben gedaan. Na 6 maanden mag je wel weer eens wat nieuws kopen ;). Night life was weer top, veel leuke mensen ontmoeten en Gin Tonics voor 50 cent en een biertje voor 15 cent!

Na 2,5 dag Hoi An hebben we een nachtbus (sitter) van 14 uur naar Nha Trang genomen. Grappig is dat zo'n reis van 14 uur nu ongeveer gelijk lijkt als reizen van Drunen naar Utrecht. Nha Trang is bekend om zijn beach life, met watersport & night life. De eerste dag hebben we de vismarkt bezocht, luxe geluncht en aan het strand gelegen. Max heeft uiteindelijk toch besloten om te gaan wakeboarden wat hij helemaal te gek vond. Avonds wilden we ons nog gaan mengen in het nachtleven, maar om half 12 konden we nog maar nauwelijks staan, helaas na 6 weken toch een keer moeten sjaken.

Vanavond gaan we naar Mui ne, strandplaats die bekend staat vanwege haar mooiste duinen en stranden van Vietnam. Hier proberen we nog te sandboarden & surfen. Vandaag nog wat strand hangen en kijken of we nog gaan brommen.

We hadden niet echt een verwachting van Vietnam. Het is best toeristisch, maar ondanks dat zie je het "normale leven" op straat en zeker in de wijken buiten het centrum. Verder kun je er super lekker eten, oesters, garnalen, steaks en pizza's worden hier dagelijks voor ons serveerd. Daarnaast zijn de Chinese kenmerken toch duidelijk zichtbaar; verlegen, slecht engels en ze houden van gekkigheid.

• 06 Augustus 2007 - 15:56

Toeschouwer:

Het fantastisch wat jullie meemaken en zien
    ik heb zelf voor de VN in 1993 in Phum Nimit en Sisophon gezeten de mooiste tijd van mijn leven.
    Ik ben ook naar Ankerwatt geweest heel indrukwekkend,wat leuk was ze toverde een ijkoude cola tevoorschijn terwijl je nergen een ijskast zag.
    Veel plezier en sucses Toeschouwer

• 06 Augustus 2007 - 21:33

Ingrid:

Halong Bay moet ja geweldig geweest zijn.
    Heb in een reisgids ook al prachtige foto's gezien. Veel plezier verder.